Publiseringsperioden utvides
PrixRadio utdelingen under Radiodager 2019. Foto: Tor Erik Schrøder
Publiseringsperioden utvides

I år kan bidrag sendt fra 1. april 2020 til 31. mai 2021 meldes på Prix Radio. Tidlig vår har lenge vært tiden for å finne fram det beste av det beste du har produsert det siste året og sende det inn til Prix radio. Normalt har perioden bidraget må være kringkastet eller publisert vært fra 1. april året før til 31. mars samme år, men i år er perioden forlenget til 31. mai.

– Radiodager vil gå av stabelen i oktober og etter ønsker fra bransjen har vi forlenget perioden bidragene kan ha vært publisert eller kringkastet, sier Morten Scott Janssen, daglig leder i Radiodager.

Trolig samme kategorier
Både Radiodagers medlemmer, det vil si Norsk Lokalradioforbund, P4-gruppen, Bauer og NRK, og andre aktører, som produserer radio eller podkast, kan melde seg på konkurransen.

– I fjor ble det delt ut 23 priser. Kategoriene er inne til en siste vurdering nå, men vil sannsynligvis bli de samme som i fjor, sier Janssen.

Prix Radio er den norske radiobransjens gjeveste prisutdeling og før en vinner står på scenen har bidragene blitt vurdert av flere juryer fra hele bransjen.

– Det å vinne Prix radio er noe man virkelig kan være stolt av. Jeg vil derfor oppfordre alle til allerede nå å tenke på hva man er mest fornøyd med fra det siste året. Da er man klar når påmeldingen til Prix radio åpner i slutten av mai/begynnelsen av juni, sier han.

Håper på fysisk arrangement
I 2020 ble Radiodager et heldigitalt arrangement, men Janssen håper at bransjen kan samles igjen i oktober.

– Vi er optimistiske og håper at vi kan arrangere Radiodager fysisk i Oslo i år. Samtidig ser vi at det var fordeler med å arrangere konferansen digitalt, som at flere utenfor Oslo kunne delta. Så i år ønsker vi både å ha et fysisk arrangement, men også streame foredragene for de som ikke har mulighet til å delta i Oslo, sier han.

Også i år vil representanter fra bransjen sette sammen et spennende og relevant program for deltakerne.

– Vi er i startfasen med å planlegge årets program, så dersom noen har ønsker til foredrag eller foredragsholdere setter vi stor pris på innspill, sier Janssen og oppfordrer til å sende inn forslag til post@radiodager.no.

Se fjorårets kategorier og kriterier her.
Les mer om påmelding til Prix radio her.

Heidi Røneid er prosjektmedarbeider i Radiodager

Partnere og sponsorer 2024

Bli sponsor for Lyddager og Prix Norge? Les mer her

Lyddager, tidligere kjent som Radiodager, er landets største fagkonferanse for lyd- podkast og radio. Under konferansen deles også Norges offisielle lydpriser ut, som belønner det beste fra norsk radio og podkast i over 25 ulike kategorier.

Hold deg oppdatert - meld deg på vårt nyhetsbrev

Vi lager Lyddager

 © Foreningen Radiodager 
Alt materiale er kopirettslig beskyttet og er ikke tillatt kopiert uten avtale.

Utviklet av Para AS