Norges offiselle lydpriser verdsetter de beste radio- og podkastproduksjonene i året som gikk. Det deles i dag ut priser i over 20 forskjellige kategorier. Finn frem dine beste innslag, produksjoner eller sendinger, for nå er påmeldingen åpnet.
Hovedjuryen har i år gjort noen justeringer i kriteriene og har innført en ny kategori for «årets merkevarepodkast», der også bedrifter og organisasjoner kan melde på sine bidrag. Denne prisen blir delt ut under fagkonferansen.
– Det er godt å ha alt på plass og vi regner med at interessen for å nominere bidrag er like stor i år, som den har vært de siste årene, sier Morten Scott Janssen som er leder av hovedjuryen.
Fredag 20. oktober samles hele den norske radio-, podkast- og lydbransjen for å feire seg selv på Meet Ullevål Stadion. En rekke priser skal deles ut, og du har sjansen til å være en av de som går opp på scenen til applaus fra kollegaer fra hele bransjen.
Vi anbefaler alle som skal sende nominere bidrag til Prix Radio om å sette seg godt inn i kategoriene, bedømmelseskriterier og øvrige krav som stilles, før selve påmeldingen gjennomføres. Påmeldte bidrag skal være sendt som kringkastet radio og/eller tilgjengeliggjort som on-demand/podkast første gang i perioden fra og med 1.juni 2022 til og med 31. mai 2023.
– Hovedjuryen gleder seg til å gå løs på juryjobben og kåre de beste podkastene og radiosendingene for 2023, sier Janssen.
Se årets kategorier og kriterier her: https://lyddager.no/prix-radio/kategorier-og-kriterier/
Se hvordan du melder på ditt bidrag her: https://lyddager.no/prix-radio/innstilling-av-bidrag/