Hvem henvender du deg til når du prater på radio og hva vet du om medievanene til de du ønsker å nå? Dette er viktig spørsmål som tas opp i det spennende foredraget til Marte Ingul som er konserndirektør for samfunns- og myndighetskontakt i Amedia.
På få år har konkurransen om folks tid, tillit og betalingsvilje blitt global, og stadig tøffere. Også lokalt. Samtidig øker forskjellene både i og mellom generasjoners medievaner. Dermed blir utfordringene for medienes unike rolle i folks liv, og for demokratiet større.
Endringene i medievaner presenteres ofte gjennom grafer, tall og rapporter. I det sosiale eksperimentet “Kampen om folks tid” får vi et annerledes innblikk i noen av disse endringene.
Se for deg en som vokste opp med papiravis, svarthvitt-TV og radioen som et stort møbel i stua. Og så se for deg en av dagens unge, som har «hele verden» tilgjengelig i lomma. A-media har gjennomført et spennende sosialt eksperiment om generasjoner og mediebruk.
Fem personer, født i hver sin tid, deler sine medievaner og virkelighet. Uten at de er klar over det må de bryte sine medievaner og “bytte liv” med hverandre. Resultatet gir et verdifullt øyeblikksbilde av hvorfor og hvordan ulike personer fra ulike generasjoner kan oppleve, og lever med disse endringene på ulikt vis.
I dette foredraget viser Marte Ingul deg noen tankevekkende situasjoner fra eksperimentet. Hun ser også nærmere på hvordan mediene kan tilnærme seg forskjellig publikum på forskjellige måter for å stå sterkere i kampen om folks tid.
– Marte Inguls foredrag var et av de mest popuære på Norsk Lokalradioforbunds landskonferanse tidligere i år, og et foredrag jeg virkelig anbefaler å få med seg, sier Pål Lomeland, styreleder i Radiodager.
Les mer om Marte Ingul her
Se årets fagprogram her
Kjøp billetter her